شاخص های داوری بخش هنرهای گروهی
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته سرود ملی |
حداکثر امتیاز |
|
|
1 |
صحیح خوانی مولودی ها و فواصل(کوک) |
15 |
|
|
2 |
همسرایی و هماهنگی |
15 |
|
|
3 |
درک و اجرای صحیح ریتم |
10 |
|
|
4 |
حجم و رنگ صدایی مطلوب |
10 |
|
|
5 |
چندصدایی(پولیفونی) |
15 |
|
|
6 |
حس/دینامیک / موزیکالیته |
15 |
|
|
7 |
بیان و حس |
10 |
|
|
8 |
صداسازی و تکنیک های آواز گروهی |
10 |
|
|
9 |
رهبری |
هدایت مناسب گروه و توجه به فنون رهبری |
15 |
|
10 |
انتخاب مناسب قطعه و توجه به محدوده صوتی |
5 |
|
|
11 |
آداب صحنه/لباس/چینش مناسب و آراستگی گروه |
10 |
|
|
12 |
موسیقی |
زیبایی ملودی |
15 |
|
13 |
تنظیم (هارمونی/ارکستراسیون/تکنیک های آهنگسازی) |
15 |
|
|
14 |
تناسب و پیوند صحیح شعر و موسیقی |
10 |
|
|
15 |
شعر |
تکنیک(بیان ، زبان ، عروض و قافیه و آرایه های ادبی) |
15 |
|
16 |
مضمون(محتوا ، پیام ، تخیل و تصویر) |
15 |
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته سرود محلی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
خلاقیت (خلق ملودی، عدم اقتباس و روان بودن اثر) |
9 |
|
2 |
رعایت فرم موسیقیایی در تکمیل جمله های بامعنا، با توجه به ساختار قطعه، فولکلور (محلی)، سنتی، ملی |
15 |
|
3 |
تهیه و تنظیم آهنگ بر اساس گسترهی صدایی همسرایان |
8 |
|
4 |
تسلط و آگاهی بر موسیقی فولکلور منطقه و پایبندی به اصالت آوایی ترانهها و ملودیها (جهت ترانههای روستایی و محلی) |
15 |
|
5 |
تسلط و آگاهی بر ردیف موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی مقامی و رعایت آن در ساختار قطعه |
15 |
|
6 |
رعایت سطح دشواری و پیچیدگی قطعه با عنایت به ردهی سنی همسرایان |
10 |
|
7 |
تناسب ساختار ریتمیک قطعه با اصول شعر (تلفیق شعر و موسیقی) و هماهنگی مضمون شعر با فضای دستگاهی قطعه |
10 |
|
8 |
رعایت اصول سازبندی ارکستراسون متناسب با نوع موسیقی در قطعات فولکلور، سنتی و ملی |
8 |
|
9 |
بافت صدایی گروه (چندصدایی و تک صدایی) |
10 |
|
10 |
اجرای قطعه به صورت چندصدایی (هارمونیک) |
20 |
|
11 |
رعایت ریتم و تندای (تمپو) قطعه |
15 |
|
12 |
توانمندی اعضای گروه در اجرای صحیح قطعه در گستره ی صدایی تعریف شده و رعایت محدوده ی صدایی متعارف (ژوست |
25 |
|
13 |
رعایت حالت درونی و بیرونی قطعه (رعایت نوآنسهای صدایی و اکسپرسیون) |
15 |
|
14 |
فصاحت و بلاغت در اجرای قطعات توسط همسرایان (سونوریته)، همچنین تسلط اعضا بر گویش های محلی (در قطعات فولکلور) |
15 |
|
15 |
اجرای قطعه به صورت وکاپلا (آواز گروهی بدون همراهی ساز) |
15 |
|
16 |
رعایت آداب صحنه متناسب با ساختار قطعه (لباس، ترتیب و ...) |
10 |
|
جمع |
215 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته تئاتر عروسکی |
حداکثر امتیاز |
|
|
1 |
نمایشنامه |
موضوع |
10 |
|
2 |
ساختار دراماتیک |
10 |
|
|
3 |
شخصیت پردازی |
10 |
|
|
4 |
عروسک گردانی |
ایستایی عروسک |
8 |
|
5 |
بیان عروسک گردان |
8 |
|
|
6 |
انتقال حس به عروسک |
8 |
|
|
7 |
کارگردانی |
ارتباط عروسک ها با هم |
6 |
|
8 |
انتخاب درست عروسک ها |
6 |
|
|
9 |
میزانسن هماهنگی نور ،صحنه |
6 |
|
|
10 |
عوامل فنی |
طراحی لباس و صحنه (دکور) |
10 |
|
11 |
ساخت عروسک |
10 |
|
|
12 |
موسیقی و افکت |
5 |
|
|
13 |
تبلیغات |
پوستر ، بروشور ، سایر |
3 |
|
جمع امتیاز |
100 |
||
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته تئاتر صحنه ای |
حداکثر امتیاز |
|
|
1 |
نمایشنامه |
موضوع |
10 |
|
2 |
ساختار دراماتیک |
10 |
|
|
3 |
شخصیت پردازی |
10 |
|
|
4 |
بازیگری |
بدن |
8 |
|
5 |
بیان |
8 |
|
|
6 |
نقش پردازی و انتقال حس |
8 |
|
|
7 |
کارگردانی |
ارتباط بازیگر با بازیگر |
7 |
|
8 |
انتخاب درست بازیگران |
7 |
|
|
9 |
میزانسن هماهنگی نور ،صحنه ، گریم بازیگر |
8 |
|
|
10 |
عوامل فنی |
طراحی لباس و صحنه (دکور) |
9 |
|
11 |
چهره پردازی |
5 |
|
|
12 |
نورپردازی |
4 |
|
|
13 |
موسیقی و افکت |
4 |
|
|
14 |
تبلیغات |
پوستر ، بروشور ، سایر |
2 |
|
جمع امتیاز |
100 |
||
|
شاخص های داوری رشته تواشیح |
امتیاز |
|
آداب و شرایط |
بدون امتیاز |
|
صوت |
20 |
|
لحن |
30 |
|
هماهنگی و حسن اجرا |
25 |
|
متن و ادا |
25 |
|
جمع |
100 |
داوری بخش هنرهای گروهی