شاخص های داوری بخش پژوهشی و نرم افزار
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته تولید نرم افزار |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
عملیاتی بودن (نظیر اجرای وظایف، صحیح بودن نتایج، عدم امکان دسترسی غیرمجاز) |
10 |
|
2 |
کاربرپسندی (نظیر سادگی کار با سیستم، ظاهر جذاب و زیبا، امکان سفارشی سازی ظاهر و مدیریت صدا و فیلم، گرافیک و چینش ابزارها) |
10 |
|
3 |
کارآمدی (نظیر سرعت پاسخ به درخواست همچون جستجو، استفاده کاربردی از منابع) |
10 |
|
4 |
قابلیت حمل (نظیر سادگی در انتقال نرم افزار به سیستم های دیگر، نصب آسان، هماهنگی با استاندارد، امکان جایگزینی نرم افزار به جای دیگر نرم افزارهای مشابه) |
10 |
|
5 |
قابلیت اطمینان نظیر مدیریت خطاها، (ارتباط صفحات – پخش فیلم. صدا و. به هم نریختن فونت ها) قابلیت بازیابی، امنیت و تست نفوذ (عدم وجود خطا هنگام استفاده از محتوا) |
10 |
|
6 |
تعاملی بودن (بازخورد گرفتن، محاسبه امتیازات، رهنمون و کاوش، امکان انتخاب های متنوع استفاده از سؤالات متنوع، ایجاد چالش و انگیزش در به کارگیری خلاقیت و ابتکار مخاطب و...) |
5 |
|
7 |
نواری (قابلیت ویژه) |
10 |
|
8 |
محتوایی (دقت اطلاعات، صحت محتوا، غنی سازی و تنوع، استفاده و ارجاع مناسب به منابع)
|
10 |
|
9 |
کیفیت تصاویر، موسیقی ها، فیلم ها و انیمیشن های به کار گرفته شده و برنامه های کاربردی (وضوح صدا و تصویر) |
5 |
|
جمع امتیاز |
80 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته مقاله نویسی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
گویایی عنوان و تناسب آن با محتوا |
5 |
|
2 |
پیشینه نوآوری و ابتکار |
15 |
|
3 |
پاسخگویی به مسئله تحقیق |
10 |
|
4 |
قدرت تجزیه و تحلیل مطالب |
15 |
|
5 |
پاسخگویی به نیازها و الویت های علمی جامعه |
5 |
|
6 |
روشنی و گویایی چکیده و کلید واژگان |
10 |
|
7 |
انسجام و نظم منطقی مطالب |
10 |
|
8 |
رعایت اصول نگارش علمی |
10 |
|
9 |
امانت داری ،جامعیت و اصالت علمی منابع |
10 |
|
10 |
نتیجه گیری و جمع بندی |
10 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته وبلاگ نویسی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
سرعت بارگذاری وبلاگ (راهنمایی در نظر گرفتن موارد مؤثر بر سرعت نظیر استفاده بیش ازحد کدهای جاوا، و استفاده از موسیقی) |
5 |
|
2 |
طراحی (نظیر رعایت اصول گرافیکی مناسب با موضوع، اختصاصی سازی قالب، شمارشگر مخاطب، استفاده درست از امکانات و tag های مناسب) |
5 |
|
3 |
قابلیت تعامل (نظیر امکان نظر گذاری، امکان برقراری ارتباط با نویسنده، فرم نظرسنجی) |
5 |
|
4 |
به روزرسانی مستمر و منظم (سابقه وبلاگ، تعداد پست و...) |
5 |
|
5 |
وضعیت وبلاگ در موتورهای جستجو |
5 |
|
6 |
ارائه خدمات وبلاگ (امکان دانلود نرم افزار و...) |
5 |
|
7 |
استفاده مناسب از کدهای جاوا و ابزارهای مختلف کاربردی و زیباسازی |
5 |
|
8 |
نوآوری و خلاقیت در طراحی وبلاگ |
5 |
|
9 |
عنوان وبلاگ: (مرتبط با جشنواره، جذابیت، دارا بودن معنا و پیام مناسب با محتوای وبلاگ) |
5 |
|
10 |
اجزای وبلاگ: (موضوع بندی مناسب مطالب، تناسب عنوان و اجزای وبلاگ با موضوع جشنواره، آرشیو) |
5 |
|
11 |
محتوای وبلاگ (نظیر جذابیت، درستی) |
10 |
|
12 |
ارجاع به منابع (درج منابع اطلاعات و مستندات مطالب، استفاده مناسب از سایر منابع) |
5 |
|
13 |
سبک نوشتار: (جذابیت، شیوا و رسا بودن نوشتار، رعایت نکات نگارشی، املایی و دستوری و توجه به گزیده نویسی) |
5 |
|
14 |
مخاطب سنجی: (تعیین مخاطب در صفحه اصلی وبلاگ + تناسب سطح و حجم اطلاعات با مخاطب) |
5 |
|
15 |
ویژگی های زیبایی شناختی (تصاویر هنری، ترکیب رنگ ها، فونت و اندازه آن، جذابیت) |
5 |
|
16 |
نوآوری و ابتکار |
5 |
|
جمع امتیاز |
90 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته وب سایت |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
مشخصات سایت |
8 |
|
2 |
امکانات |
8 |
|
3 |
ناوبری |
5 |
|
4 |
انتشار |
3 |
|
5 |
پیاده سازی |
3 |
|
6 |
چند رسانه ای ها |
3 |
|
7 |
سرعت بارگذاری |
3 |
|
8 |
قابلیت تعامل |
7 |
|
9 |
ابعاد هنری و روان شناختی |
2 |
|
10 |
کاربرپسند بودن |
7 |
|
11 |
میزان ارائه خدمات الکترونیکی |
3 |
|
12 |
اعتبار سایت |
4 |
|
13 |
به روزرسانی |
2 |
|
14 |
رتبه بندی |
2 |
|
15 |
سطح محتوا |
4 |
|
16 |
ساختار محتوا |
8 |
|
17 |
نگارش |
4 |
|
18 |
محتوا |
3 |
|
19 |
ارجاعات و استنادها |
3 |
|
20 |
ارزش گذاری |
5 |
|
21 |
خبررسانی |
3 |
|
22 |
استانداردها |
6 |
|
23 |
نظرکلی ناظر |
4 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته تولید بازی های رایانه ای |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
خلاقیت و نوآوری های بکر در بازی |
10 |
|
2 |
روند کلی بازی |
10 |
|
3 |
داستان و پردازش کاراکترهای اصلی بازی |
10 |
|
4 |
تنوع و سرگرم کننده بودن بازی |
10 |
|
5 |
جذابیت مکانیک های طراحی شده |
10 |
|
6 |
پیچیدگی بازی بر مبنای زیرساخت های استفاده شده |
20 |
|
7 |
کارایی موتورهای پایه بازی |
20 |
|
8 |
پیاده سازی درست فنی مکانیک های بازی |
20 |
|
9 |
پیاده سازی مطلوب و صحیح فنی بازی |
20 |
|
10 |
پرهیز از به کارگیری نمادها و شخصیت های مغایر با فرهنگ اسلامی |
10 |
|
11 |
خلاقیت در ارائه و شخصیت پردازی الگوهای مطلوب و جذاب فرهنگی |
10 |
|
12 |
ترویج فرهنگ نوشتاری و گفتاری مطلوب فارسی |
10 |
|
13 |
ترویج غیرمستقیم نمادهای فرهنگ دینی و ملی |
10 |
|
14 |
جلوه های ظاهری و پس زمینه ها گرافیک و زیبایی های هنری بازی |
10 |
|
15 |
صداگذاری وقایع و شخصیت های بازی |
10 |
|
16 |
موسیقی متن بازی |
10 |
|
17 |
دارائی های (assets) هنری تولیدشده |
10 |
|
جمع امتیاز |
210 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته نقد و بررسی کتاب |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
شناسایی و ارزش گذاری عنصرهای کتاب (عنوان، قطع، شناسنامه و ...) |
10 |
|
2 |
شناسایی و معرفی نویسنده |
10 |
|
3 |
اندام وارگی و پیکره بندی مناسب (مقدمه، فهرست، جمع بندی، ذکر منابع و ...) |
15 |
|
4 |
شیوه ی ارجاع دهی مناسب و مطلوب |
10 |
|
5 |
رعایت اصول نگارش ویرایش (نشانه گذاری، اصول بند نویسی و ...) |
15 |
|
6 |
شناسایی و ارزش گذاری عنصرهای متن (روایی و غیر روایی) |
10 |
|
7 |
شناسایی پیام های اصلی و فرعی متن |
10 |
|
8 |
ارزش گذاری محتوا و شناسایی نقاط قوت و ضعف متن (با استدلال) |
20 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته تلخیص کتاب |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
روشنی وضوح مفهوم ارائه شده درمتن خلاصه شده |
10 |
|
2 |
وجود انسجام و ارتباط معنایی و مفهومی |
12 |
|
3 |
جامع و مانع بودن مطالب |
15 |
|
4 |
رعایت امانت داری وفاداری به اصل کتاب(میزان انطباق با متن اصلی |
15 |
|
5 |
میزان تسلط بر زمینه تخصصی منبع |
8 |
|
6 |
ترتیب، توالی و نظم مطالب |
5 |
|
7 |
دسته بندی علمی و هدفمند |
5 |
|
8 |
رعایت اسلوب ساده و سره نویسی |
5 |
|
9 |
استفاده از نمودارها، جداول و سایر تکنیک های گزیده نویسی |
5 |
|
10 |
روانی و شیوایی متن خلاصه شده |
3 |
|
11 |
رعایت نکات نگارشی، ویرایشی و دستوری |
3 |
|
12 |
خلاقیت و نواری (در ارائه دیدگاه ها و سبک شخصی) |
3 |
|
13 |
استحکام، انسجام و پیوستگی ساختار |
5 |
|
14 |
توفیق در انتقال ویژگی های سبکی کتاب |
3 |
|
15 |
تناسب حجم کمی مطالب |
3 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
شاخص های داوری بخش پژوهشی و نرم افزار