شاخص های داوری بخش ادبی
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته شعر |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
ساختار درست قالب (وزن عروضی، قافیه، آهنگ و ...) |
20 |
|
2 |
اندیشه و پختگی در سیر شعر |
20 |
|
3 |
تأثیرپذیری از قرآن و عترت (به کارگیری عناصر و سمبل های قرآنی و ...) |
20 |
|
4 |
زبان شعر (گزینش واژگان، ایجاد بافت همگون واژه ها، سلامت زبان و رسایی) |
10 |
|
5 |
زیباشناختی (زیبایی و به کارگیری صور خیال، آرایه های ادبی، موسیقی کلمه و کلام و...) |
10 |
|
6 |
نوآوری و مضمون سازی (وحدت، هماهنگی مضمون، محتوا، فرم، خلاقیت و ...) |
10 |
|
7 |
عاطفه (شگرد بروز هیجانات و احساسات مخاطب) |
7 |
|
8 |
ماندگاری و پایندگی |
3 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته داستان نویسی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
حوادث (کشمکش، تعلیق، اوج داستان، پایان بندی) |
10 |
|
2 |
موضوع، تم (توجه به آموزه ها و مبانی قرآن و عترت) |
10 |
|
3 |
طرح یا پی رنگ (نقشه یا چهارچوب داستان) |
10 |
|
4 |
شخصیت پردازی |
5 |
|
5 |
گفتگو |
10 |
|
6 |
زاویه دید (روایت داستان) |
10 |
|
7 |
خلاقیت و نوآوری |
10 |
|
8 |
فضاسازی (وحدت سه گانه زمان، مکان و صحنه) |
10 |
|
9 |
زبان و لحن داستان |
5 |
|
10 |
آغاز مناسب (شروع) |
10 |
|
11 |
پرداخت نهایی |
10 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته فیلمنامه نویسی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
موضوع، مضمون و اندیشه (باورپذیری، ابتکار در موضوع، اهمیت موضوع و سوژه) |
10 |
|
2 |
ساختار دراماتیک |
10 |
|
3 |
ویژگی های شاخص اثر |
5 |
|
4 |
شخصیت پردازی |
10 |
|
5 |
دیالوگ پردازی |
10 |
|
6 |
موفقیت در موقعیت پردازی |
5 |
|
7 |
خلاقیت و نوآوری |
10 |
|
8 |
پیام تصویری |
10 |
|
9 |
مناسب بودن ساختار |
5 |
|
10 |
اولویت های جشنواره و تأثیرگذاری آن |
10 |
|
11 |
قابلیت اجرایی |
5 |
|
12 |
نظر ویژه داور |
10 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته نمایشنامه نویسی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
موضوع، مضمون و اندیشه (باورپذیری، ابتکار در موضوع، اهمیت موضوع و سوژه، پرهیز از شعارزدگی) |
10 |
|
2 |
ساختار دراماتیک |
15 |
|
3 |
شخصیت پردازی |
20 |
|
4 |
دیالوگ پردازی |
15 |
|
5 |
فضاسازی |
15 |
|
6 |
خلاقیت و نوآوری |
5 |
|
7 |
قابلیت اجرایی |
15 |
|
8 |
اولویت های جشنواره و تأثیرگذاری آن |
5 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته آیین سخنوری |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
شروع مناسب و ایجاد انگیزه |
10 |
|
2 |
قدرت بیان و عدم تکلف در تکلم |
10 |
|
3 |
تسلط بر موضوع و مطالب ارائه شده |
10 |
|
4 |
قدرت جذب مخاطب |
10 |
|
5 |
مهارت در تمرکز بخشی |
5 |
|
6 |
استفاده از مهارت های مناسب غیرکلامی (زبان بدن) |
10 |
|
7 |
ارتباط چهره به چهره (عدالت دیداری) |
10 |
|
8 |
استفاده محدود و مناسب از یادداشت ها |
5 |
|
9 |
انسجام موضوع |
10 |
|
10 |
آراستگی و ظاهر مناسب |
5 |
|
11 |
مدیریت زمان |
5 |
|
12 |
جمع بندی موضوعات و نتیجه گیری |
10 |
|
جمع امتیاز |
100 |
|
|
ردیف |
شاخص های داوری رشته قصه گویی |
حداکثر امتیاز |
|
1 |
انتخاب قصه با ارزش های اسلامی و ایرانی |
10 |
|
2 |
برخورداری قصه از پیام متناسب آموزشی و سنی دانش آموزان و اولیاء |
10 |
|
3 |
بهره مندی قصه از قابلیت روانی و زبانی تصویری قوی |
10 |
|
4 |
میزان انسجام و توالی حوادث قصه |
10 |
|
5 |
جذابیت و کشش قصه برای مخاطب (نو بودن، هیجان، شخصیت ها و...) |
10 |
|
6 |
فضاسازی مناسب باهدف و محتوا برای شروع قصه |
10 |
|
7 |
تدبیر در جمع بندی و اتمام قصه در زمان مناسب |
10 |
|
8 |
توانایی و مهارت قصه گو در دستیابی به اهداف موردنظر و انتقال پیام |
10 |
|
9 |
توانایی بیان قصه متناسب با نیاز، درک و فهم و حوصله گروه سنی مخاطب |
10 |
|
10 |
بیان قصه با صدایی رسا و مناسب و استفاده از لحن کلام به عنوان اصلی ترین ابزار |
10 |
|
11 |
احاطه و اشراف بر قصه، کاربرد ماهرانه واژگان و تعابیر مورداستفاده در آن |
10 |
|
12 |
خلاقیت در سازماندهی وپرداخت قصه و نوآوری درشیوه اجرا(ابزار و گویش) |
10 |
|
13 |
مهارت در استفاده مناسب از زبان و بدن |
10 |
|
14 |
به کارگیری روش های مناسب به منظور برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب |
10 |
|
15 |
انتخاب پوشش مناسب و عدم استفاده از وسایلی که مانع تمرکز مخاطب می شود |
10 |
|
جمع امتیاز |
150 |
|
شاخص های داوری بخش ادبی