مدیرکل آموزش و پرورش استان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای کارورزی استان قزوین:
تقویت دوره های کارورزی زمینه ساز ارتقای مهارت های حرفه ای دانشجومعلمان است/ نظارت مستمر، ضامن موفقیت دوره های کارورزی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛ ظهر روز دوشنبه چهاردهم مهر ماه، جلسه شورای کارورزی استان قزوین، به ریاست حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، معاونین آموزش و پرورش استان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. اصغری گفت: اجرای دقیق و هدفمند دورههای کارورزی نقش تعیینکنندهای در افزایش مهارتهای حرفهای و شغلی دانشجومعلمان دارد و باید برای ارتقای کیفیت آن برنامهریزی مؤثر و منسجم انجام شود. اصغری در جلسه شورای کارورزی استان قزوین افزود: کارورزی یکی از مؤثرترین بخشهای تربیت معلم است و هر اندازه در اجرای مطلوب آن سرمایهگذاری شود، تأثیر مستقیمی بر توانمندیهای آینده معلمان خواهد داشت. مدیرکل آموزش و پرورش استان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، تصریح کرد: اگر حضور دانشجومعلمان در مدارس از یک روز در هفته به دو روز افزایش یابد، ضمن تقویت پیوند میان دانشگاه فرهنگیان و محیطهای آموزشی، زمینه مهارتآموزی و تجربهورزی آنان نیز گسترش مییابد. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تعامل میان ارکان مختلف فرآیند کارورزی از عوامل کلیدی موفقیت آن است، گفت: برای تحقق اهداف این دوره، باید همکاری مؤثر میان چهار ضلع اصلی شامل دانشجومعلم، استاد راهنما، مدیر مدرسه و راهنمای آموزشی برقرار باشد. وی بر ضرورت نظارت مستمر بر اجرای کارورزی تأکید کرد و افزود: در نظام برنامهریزی درسی پیشبینیهای مناسبی در این خصوص انجام شده، اما اجرای دقیق آن نیازمند هماهنگی بیشتر میان دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش است.