به منظور گفتمان سازی تربیت معلم تراز در استان قزوین برگزار شد:
کرسی نقد و نظریه پردازی با عنوان شاخصه های معلم تراز در تمدن نوین اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، روز یکشنبه مورخ دهم اردیبهشت ماه 1402 و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت دانش آموزان مسلح به آموزه های مادی و معنوی، کرسی نقد و نظریه پردازی با عنوان شاخصه های معلم تراز در تمدن نوین اسلامی در سالن کنفرانس پردیس شهید رجایی با ارائه مهدی محمد زاده بنی طرفی و داوری حمیدرضا مشهدی و سید محمدرضا موسوی و مدیریت حسن حکیما برگزار شد.
در این جلسه، ابتدا محمدزاده با بیان تفاوت های موجود بین تمدن اسلامی و غیراسلامی از حیث جهان بینی، نظم حاکم، و تفاوت در مسیر رسیدن به این تمدن ها به مفهوم شناسی واژه تمدن پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه محور تربیت انسان در تمدن نوین اسلامی بر مبنای چهار شاخصه ی موحد بودن، کاربست و به کارگیری همه ابزارهای معرفت (حس- عقل- قلب) اهل عقل و حکمت و اهل استماع بودن استوار است به بیان سه راهکار مهم از نظر مقام معظم رهبری با عناوین حکمرانی عقل، مدیریت جهادی و اداره ی مراکز علمی بر اساس علم گرایی و سیاست زدایی از این مراکز پرداخت.
در ادامه ناقدین با بیان اینکه معلم تراز در پرتو اقتصاد تراز تجلی می یابد و بحث معیشت معلمان از مقوله ی تراز قابل تفکیک نیست و اینکه خودسازی معلمان به تنهایی نافی دیگر فعالیت های تربیتی معلمان تراز نمی باشد به لزوم بررسی و تطابق سرفصل های کنونی دانشگاه فرهنگیان در راستای تربیت معلم تراز تاکید کردند. علاوه بر آن ضمن اعلام وجود پاره ای از ابهامات در اهداف مطرح شده در به کارگیری ابزار معرفت در کنار داشتن شور و شوق معلمی وجود عقل و حکمت و به عمل در آوردن آن و اینکه معلم خوب باید خوب استماع کند تا خوب عمل کند تاکید شد.