سرپرست امور پردیس های استان قزوین در اولین همایش استانی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در تولید محتوای الکترونیکی بر پایه آموزش معکوس:
اثربخشی یادگیری معکوس مستلزم تغییر در همه عناصر برنامه درسی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، روز یکشنبه مورخ 9 مرداد ماه 1401، اولین همایش استانی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در تولید محتوای الکترونیکی بر پایه آموزش معکوس با حضور اعضای هیات علمی و دانشجومعلمان دانشگاه به صورت حضوری و در بستر مجازی برگزار گردید.
در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرپرست امور پردیس ها ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان و تشکر از دست اندرکاران برگزاری همایش در سازمان مرکزی دانشگاه و استان و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) به بیان تفاوت ها و ویژگی های یادگیری معکوس و روش های تدریس سنتی پرداخت. دکتر مشهدی با بیان اینکه اثربخشی یادگیری معکوس مستلزم تغییر در همه عناصر برنامه درسی است، افزود: لازمه اجرای موفق این روش، همکاری بهینه خانواده ها با معلمان مجری آموزش های معکوس است.
وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و نگهداشت رتبه های برتر آزمون سراسری در دانشگاه فرهنگیان به اهمیت نقش ویژه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان قزوین در راستای ایده پردازی دانشجویان و رسیدن به محصولات فناورانه علمی و تربیتی، به عنوان یکی از مراکز موفق در این خصوص اشاره کرد.
در ادامه دکتر بهرامی، دبیر علمی همایش و رئیس مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه ضمن اشاره به تعداد مقالات دریافت شده و فرآیند داوری با بیان اینکه در انتخاب عنوان، محورها و اهداف همایش دقت نظر بسیاری به کار گرفته شده است بر نقش تعیین کننده مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در شکل گیری این همایش تاکید کرد.
شایان ذکر است در این همایش بیش از 40 مقاله علمی پژوهشی و مروری از سوی اعضای هیات علمی و دانشجومعلمان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور دریافت گردیده که در یک بازه زمانی مناسب با استفاده از کمیته داوران تخصصی مورد بررسی و داوری قرار گرفته است و هشت مقاله برتر با عناوین تحلیلی بر عوامل موثر در کیفیت تولید محتوای الکترونیکی، تاثیر آموزش معکوس در کیفیت بخشی به یادگیری در مقطع ابتدایی، زمینه های آموزش معکوس در نظام آموزش و پرورش، مروری بر مفاهیم و چارچوب های نظری آموزش معکوس، بررسی تاثیر آموزش معکوس در انگیزش و یادگیری ریاضیات ابتدایی، تحلیلی بر نقش و ویژگی های تولید محتوای الکترونیکی در یادگیری معکوس، آموزش معکوس از منظر ساختارگرایان و شیوه های ارزشیابی اثربخش در یادگیری معکوس می باشد که شش مقاله به صورت حضوری و دو مقاله در بستر فضای مجازی ارائه گردید.