مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین

برگزاری نشست نومعلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان استان قزوین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین دکتر واله غلامی در همایش نومعلمان و فارغ التحصیلان سه سال گذشته دانشگاه فرهنگیان قزوین که امروز (یکشنبه ۱۹ خرداد98) در سالن اجتماعات پردیس شهید رجایی قزوین برگزار شدطی سخنانی گفت: امروز دانشگاه فرهنگیان مزین به حضور نومعلمان است و  این نشست به منظور تعامل مستمر دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه برای بهره گیری هر چه بیشتر از خلاقیت ها و مشارکت های نومعلمان در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های آینده دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش برگزار شده است.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: نومعلمان وقتی وارد مدارس می شوند ناخودآگاه در فرهنگ غالب مدارس ما غرق شده و با به کارگیری رویکردهای سنتی و ناکارآمد به تدریس و سنجش فراگیران می پردازند.

 

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از این امر دانشگاه فرهنگیان با تعامل با آموزش و پروش تصمیم گرفته است برای به روز رسانی دانش معلمان و تعالی مستمر با آنها، نشست های هم اندیشی مستمر با دانش آموختگان خود را برگزار کند.

 

دکتر غلامی افزود: تعالی مستمر لازمه معلمی است و یادگیری مادام العمر موجبات توسعه مهارت های معلمی و صلاحیت های حرفه ای را در نومعلمان فراهم می کند و آنها را به معلمانی توانمند مبدل می سازد.

 

وی با اشاره به ویژگی معلمان توانمند خاطر نشان کرد: معلم توانمند قدرت نقد خود و دیگران را دارد، مسائل کلاس خود را کشف کرده، برای حل انها راه حل یافته و با اجرای آنها مسائل را حل می کند و قدرت تصمیم گیری در لحظه را داراست.

 

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان قزوین یادآور شد: ان شاالله با تداوم برگزاری این نشست ها گامی در مسیر کیفی سازی آموزش و پرورش برداریم.

 

 درادامه خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین طی سخنانی اظهار کرد: مسئولیت بزرگ معلمان آموزش های لازم برای چگونه زیستن و بهتر زیستن است و در این شرایط معلم می تواند مدعی باشد که انسان های موفق تربیت کرده است.

وی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر در جامعه اسلامی شاهد حضور اندیشمندان، مخترعین، شهدا، مدافعین حرم هستیم باید از کارنامه ی درخشان معلمین قدردان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: درکنار پیشرفت ها در جامعه ی کنونی، متاسفانه شاهد آمار بالای طلاق و ناهنجارهای اجتماعی هستیم که نشان دهنده ی آن است که کارکرد معلمین در عرصه ی تربیت با ضعف هایی همراه بوده است.

وی در ادامه اذعان کرد: در بیشتر مناطق استان ما تنها ماکت و کاریکاتوری از مدارس را مشاهده می کنیم، مدارسی که تنها متکی بر پیشرفت علم و فناوری بوده اند و از مسیر اعتقاد و سبک زندگی صحیح جامانده اند.

این مسئول ابراز کرد: میدان پیشرفت، یک نیروی انسانی توانمند را می طلبد و تنها معلمینی می توانند حامل تربیت نیروهای موفق انسانی باشند که متعهد به کار، متدین و متخصص هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: حدود 16هزار عنصر عامل تربیت در استان وجود دارد که در کنار آنها تلاش آموز ش پرورش تعلیم و پرورش نومعلمان است و از معلمین به ویژه نومعلمان انتظار می رود در سایر امور بنیادین مانند مسائل اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، زیستی به مهارت کافی دست یابند و دست یافته های خود را در جامعه اجرا کنند.

فقدان مدرسه در نقاط مختلف استان

رحمانی درباره نقطات ضعف آموزشی در استان گفت: نقطه ی بزرگ ضعف مدارس ما بی توجهی به مسائل مهم ورزشی و جسمانی است، چنانچه در مدارس استان به ویژه در دانش آموزان دختر مشکلات جسمانی و حرکتی وجود دارد.

وی افزود: از دیگر مشکلات استان قزوین فقدان مدارس در مناطقی مانند پونک، ولایت، ملاصدرا، سرتک شهرقزوین ومناطق تاکستان، آبیک، الموت و بویین زهرا است، این مناطق دارای جمعیت قابل توجهی هستند که برای آنها مراکز آموزشی تامین نشده است.

مدیرکل آموز ش و پرورش استان عنوان کرد: از جمله کارکردهای آموز ش و پرورش در شش ماه اخیر پرداخت حق التدریس نومعلمان، پرداخت مطالبات و هزینه اضافه کاری معلمین و دریافت حدود 50میلیارد تومان هزینه ی اعتبارات عمرانی از خیرین و سایر اعتبارات است.

وی ادامه داد:توجه به مسائل آموزشی و پرورشی از بنیادی ترین فعالیت ها به شمار می رود، پس از مسئولان و هنرآموزان انتظار می رود در راستای تحقق روند مسائل آموزشی و تربیتی برای رسیدن به تحول بنیادین تلاش کنند.

گفتنی است در ادامه این همایش کارگاه های علمی و آموزشی برای نومعلمان شرکت کننده در این مراسم برگزار شد.